Nu îți vine sa crezi. TPL are venituri de 800.000 lei în timp ce salariații au muncit ca sclavii pe ore neplătite.Transport local de toată jena

  TPL anunță venituri suplimentare de 800.000 de lei în timp ce salariații lucrează ca sclavii pe ore suplimentare neplătite. Mai mult, transportul local din municipiul reședință de județ   este sub orice critică. Stiridinbucovina.ro semnala recent modul jignitor  în care sunt tratați călătorii dar și faptul că angajații Transport Public Local (TPL) au sute de ore suplimentare neplătite. Și colac peste pupăză, TPL cere autorităţilor administraţiei publice locale din municipiul Suceava aprobare pentru plata orelor suplimentare efectuate de salariaţi, cât şi în vedere majorării  fondului de salarii. Curios este că instituțiile abilitate de control nu au verificat societatea TPL vizavi de modul în care își desfășoara activitatea angajații acestei societăți unde acționar este și Connsilul Local Suceava. Mai mult, TPL a desființat tonetele pentru vânzarea de bilete și a transformat transportul local într-un transport de toată jena. Călători înghesuiți și jigniți de vânzătoarele din autobuze.  Au fost situații în care călătorii care își spuneau nemulțumirile să fie trimiși  la ,,taxiuri,,.

Suceava este singurul oraș probabil nu numai din țară dar și din Europa unde  beneficiezi de departe de un transport civilizat și modern.

Un proiect de hotărâre va fi pus pe masa de dezbateri a deliberativului,  în şedinţa ordinară din zilele următoare. TPL a înaintat o notă  justificative  în care arată materializarea intenţiei necesită rectificarea bugetului unităţii pe semestrul al II  lea al acestui an. Demersul ar surveni „modificării modalităţii de acordare a compensaţiilor pentru transportul în comun prin curse regulate, în conformitate cu legislaţia europeană şi cu previziunile pentru semestrul al doilea”.

Cine verifică TPL și de ce nu sau luat măsuri de ITM pentru sclavia angajaților. Prețul biletelor majorat, transport de lumea a III a 

Culmea, abia acum , conducerea TPL cere utilizarea provizioanelor în vederea achitării orelor suplimentare, a sporurilor neplătite în  exerciţiul financiar 2017, în valoare de 507.580 de lei, şi, nu în cele din urmă, o corelare a salariilor. Numai că în  CA al TPL și AGA fac parte și consilieri locali ai Primăriei Suceava care ar fi trebuit ca până la această dată să facă cunoscut ceea ce se întâmplă la TPL dar nimeni nu a făcut acest lucru.

Rectificarea totală a cheltuielilor de natură salarială s-ar ridica la 789.870 de lei.  Rectificare în plus este motivată, în principal, de majorarea tarifelor pentru transportul în comun de călători, începând cu luna mai 2018, veniturile totale ale societăţii crescând de la circa 18,91 de milioane de lei la aproximativ 19,68 de milioane de lei,  respectiv cu 770.240 de lei. La momentul respectiv, Consiliul Local a aprobat majorarea cu 25% a preţului biletului de transport, respectiv de la 2 lei pe călătorie, la 2,5 lei pe călătorie. Valoarea tarifului la abonamentul nominal integral pentru toate liniile a crescut de la 66 de lei pe lună la 75 de lei pe lună.

Darie Romaniuc, directorul TPL  susține  că 50% din salariaţii societăţii la care autorităţile municipale sunt unic acţionar au salariul minim pe economie de 1.900 de lei pe lună, având acelaşi reper ca în anul 2010, când minimul în cauză era de 800 de lei pe lună. Anterioara majorare a tarifelor de călătorie a trecut de plenul deliberativului local în anul 2010.

Cert este că TPL a ieșit la rampă cu această notă după ce au fost semnalate neregulile la TPL.