Azi demarează lucrările la Podul Unirii

 Astazi la ora 11.00,demareaza lucrarile la Podul Unirii ,din ruta alternativa Suceava-Botosani.  Accesul se face de pe strada Mirauti.Lungu a ţinut să precizeze că finanţarea este asigurată din creditul contractat de Primărie, relaţiile contractuale durând 24 de luni începând cu 19 decembrie 2018, când a fost parafat contractul.  „Constructorul s-a angajat că îl termină mai repede, podul având finanţarea asigurată în totalitate, printr-un credit luat de Primărie, ceea ce reprezintă un motiv pentru a se lucra foarte mult, repede şi de calitate. Dacă ne permite vremea, noi dorim să putem contura podul în anul 2019”, a precizat şeful administrativului municipal, Ion Lungu, amintind că, în apropiere, cu fonduri europene, ar urma să fie amenajată şi viitoarea zonă de agrement.

Gheorghe Flutur l-a felicitat pe primarul Ion Lungu pentru iniţiativă, declarând că este alături de acest proiect, cât şi de cel de realizare a unei facilităţi de agrement pe malul râului Suceava. „Sunt alături de primarul Ion Lungu în acţiunea lui de deblocare a traficului şi sper ca, până în septembrie, să fie realizată şi centura de ocolire a Sucevei, ca să nu mai fim atât de aglomeraţi. Aceste lucruri se înscriu în harta de investiţii curajoase şi care rămân”, a arătat Gheorghe Flutur, preşedintele Consiliului Judeţean Suceava. 

ION Lungu

Astăzi au demarat lucrările la Ruta Alternativă Suceava-Botoșani, cu primul obiectiv podul peste râul Suceava sau PODUL UNIRII, aşa cum este cunoscut.

Lungimea podului este de 104 m, lățimea de 11m, cu 4 m pe banda de circulație şi 1,5 m trotuarele de pe margini.

Termenul de finalizare a investiției este de 24 luni de la semnarea contractului, respectiv 19.12.2020.

Valoarea lucrărilor este de 5.034.191 lei, finanțarea fiind asigurată în totalitate dintr-un credit angajat de municipalitate.

Ruta propriu-zisă, cuprinde trei tronsoane: 
– primul tronson va fi între intersecția Traian Vuia cu strada Apeductului, unde va fi amenajat un sens giratoriu, continuă pe lângă bazinele de decantare ale ACET, trece pârâul Cetății şi ajunge pe malul râului Suceava.
– al doilea tronson trece râul Suceava şi ajunge pe strada Energeticianului, zona Termica, trece calea ferată, la capătul străzii Traian Popovici şi iese în DN 29 lângă fosta Avicola Burdujeni cu posibilitatea de acces spre Botoșani.
– al treilea tronson este spre strada Mirăuți (pe unde se face accesul astăzi), analizând posibilitatea de a ajunge în zona Cetății de Scaun a Sucevei.

Doamne ajută în realizarea acestui obiectiv important în vederea fluidizării traficului în oraşul Suceava. 

Ruta alternativă Suceava-Botoşani, inclusiv podul peste râul Suceava, au fost proiectate de Comir Botoşani constructorul fiind tot o firmă botoşăneană, respectiv Cornell’s Floor, fiică a unei companii americane. Valoarea investiţiei se ridică la 4,23 de milioane de lei, fără TVA, termenul de execuţie fiind de 16 luni, finalizarea construcţiei fiind prevăzută pentru 15 august 2020.