Precizările ministrului Muncii cu privire la situaţia apărută în legătură cu plata salariilor angajaţilor din ITM-uri

Ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Violeta Alexandru, îşi exprimă regretul pentru situaţia în care se află angajaţii din Inspecţia Muncii (IM) şi din inspectoratele teritoriale de muncă (ITM), care au primit salariile diminuate.
Din informaţiile primite în urma discuţiilor cu părţile implicate a reieşit că situaţia a apărut din cauza dezinteresului manifestat de conducerea Inspecţiei Muncii, dar şi din neatenţia angajaţilor din aparatul central al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale (MMPS), astfel:

1. La rectificarea din luna august, ministrul PSD, Marius Budăi, a decis, de comun acord cu cei din conducerea de atunci a Inspecţiei Muncii, achitarea sumelor rezultate din litigiile de muncă din 2017 şi 2018, dar, fără explicaţie, nu şi pe cele din 2019.

2. Direcţia Buget din MMPS a pus în aplicare această decizie, deşi în buget nu erau prevăzuţi bani de salarii până la sfârşitul anului şi, conform unor înţelegeri verbale, se aştepta rectificarea.

3. La rectificare s-au cerut bani, dar nu s-a explicat gravitatea problemei. Prin urmare, deşi s-au solicitat bani de la Ministerul de Finanţe, nu s-au primit, întrucât în contul “Drepturi salariale”, la momentul vizualizării disponibilului, existau banii care încă nu erau transferaţi pentru plata litigiilor şi nu s-a precizat că acele sume nu erau pentru plata salariilor, iar Ministerul Finanţelor nu a sesizat că sunt două linii bugetare diferite în acelaşi capitol.

“Iată ce se întâmplă pe o schimbare politică şi una de secretar general la Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale şi pe înţelegeri verbale necomunicate: sunt afectaţi oameni care nu au nicio vină! Însă, pentru că lucrurile trebuie clarificate, am sesizat comisiile de disciplină din Minister şi din Inspecţia Muncii”, a declarat ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Violeta Alexandru.