ANAF a restituit TVA în valoare de aproape 4 miliarde de lei

În luna martie 2020, ANAF a restituit TVA în valoare de aproape 4 miliarde de lei, aferente unui numãr de 24.526 deconturi (fațã de 1,6 miliarde de lei media rambursãrilor din primele douã luni ale anului 2020).
De la data declarãrii stãrii de urgențã, ANAF a accelerat procesul de rambursare a TVA prin relocarea personalului implicat în acțiunile de control suspendate. Totodatã, ANAF a desfãșurat campanii în rândul contribuabililor care au solicitat rambursarea de TVA, pentru a fi pregãtite cu rapiditate compensãrile și restituirile de taxe, necesare în derularea procedurii de rambursare.
În vederea implementãrii mecanismului de rambursare care vizeazã soluționarea rapidã a deconturilor de TVA, ANAF a elaborat un proiect de act normativ care se aflã în prezent în  circuitul de avizare internã.
În aceastã perioadã, ANAF a suspendat acțiunile de control fiscal, cu excepția verificãrilor aferente soluționãrii rambursãrilor de TVA cu control anticipat, a acțiunilor de control  care pot fi continuate prin utilizarea unor mijloace de comunicare la distanțã.
De asemenea, inspectorii din cadrul Direcției Generale Antifraudã Fiscalã din cadrul ANAF sunt împuterniciți sã se deplaseze pe teren pentru a verifica respectarea interdicțiilor stabilite prin ordonanțele militare. Controalele efectuate în baza ordonanțelor militare sunt verificãri specifice, atribuite temporar, doar pe durata valabilitãții acestora. În urma verificãrilor derulate, inspectorii DGAF  au constat în cazul a 11 contribuabili încãlcarea mãsurilor dispuse prin ordonanțele militare, aplicând amenzi în sumã de 674.000 lei.
Situațiile în care existã indicii de evaziune fiscalã, ca urmare a analizei de risc, precum și cele sesizate de cetãțeni, vor fi investigate de DGAF prin utilizarea activitãților specifice de la distanțã.
În mod excepțional, pentru instrumentarea unor cazuri flagrante, inspectorii DGAF vor acționa pe teren pentru a aplica legea, cu respectarea normelor de protecție sanitarã care se impun în aceastã perioadã și a drepturilor contribuabililor verificați.

În ceea ce privește activitatea de soluționare a contestațiilor:
Conducerea ANAF a aprobat ca pe perioada stãrii de urgențã susținerea contestației sã poatã fi realizatã în fața organelor de soluționare a contestațiilor și prin intermediul mijloacelor electronice de comunicare la distanțã/telefon, iar Direcția Generalã de Soluționare a Contestațiilor din cadrul ANAF menține legãtura permanent cu contribuabilii pentru gãsirea celor mai bune soluții. Procedura de soluționare contestații va continua în perioada stãrii de urgențã, iar minutele întocmite cu ocazia susținerii contestației, în care sunt consemnate susținerile contestatorului, vor fi comunicate de cãtre ANAF tot prin mijloace de comunicare electronicã.

În ceea ce privește scutirea de taxe vamale și TVA pentru importuri destinate combaterii COVID-19:
Ministerul Finanțelor Publice a solicitat Comisiei Europene autorizarea pentru a putea aplica scutiri de taxe vamale și TVA pentru importurile destinate prevenirii și combaterii rãspândirii coronavirusului COVID-19, iar Comisia Europeanã urmeazã sã emitã decizia de aprobare la finalul acestei sãptãmâni.
Totodatã, Guvernul a aprobat prin Ordonanța de Urgențã nr. 33 din 26 martie 2020,  ca în cazul persoanelor impozabile, înregistrate în scopuri de TVA, sã nu se facã plata efectivã la organele vamale a TVA pentru importul de medicamente, echipamente de protecție, alte dispozitive sau echipamente medicale și materiale sanitare, care pot fi utilizate în prevenirea, limitarea, tratarea și combaterea COVID – 19.
Organele vamale nu solicitã plata TVA în vamã pentru importurile acestor produse pe toatã durata stãrii de urgențã și 30 de zile de la data încetãrii acesteia.
Taxa aferentã acestor importuri realizate în cursul perioadei fiscale se evidențiazã de cãtre importatori în decontul de TVA, atât ca taxã colectatã, cât și ca taxã deductibilã.

ANAF asigurã colectarea veniturilor bugetare și deruleazã procedurile de administrare fiscalã pentru ca Bugetul Statului sã fie permanent alimentat în vederea asigurãrii resurselor necesare funcționãrii sistemului medical, armatei, poliției, serviciilor de asistențã socialã și multor altor activitãți esențiale ale Statului Român.
În nicio țarã din lume, sistemul nu poate funcționa fãrã îndeplinirea obligațiilor fiscale ale contribuabililor și fãrã spiritul civic al acestora, mai ales în prezent, în condițiile declarãrii stãrii de urgențã!

Eforturile tuturor vor contribui la depãșirea cu bine a acestei situații excepționale!

Reamintim contribuabililor cã obligațiile fiscale se pot îndeplini utilizând metode de comunicare la distanțã prin intermediul Spatiului Privat Virtual (pentru depunerea declarațiilor și obținerea de informații), iar plata poate fi efectuatã prin internet banking sau ghiseul.ro.
Informații generale în domeniul fiscal și IT se pot obține prin apelarea Call-center-ului, la numãrul de telefon 031.403.91.60. De asemenea, contribuabilii care nu sunt  înrolați în Spațiul Privat Virtual pot utiliza Formularul de contact de pe site-ul Agenției pentru a obține informații generale în domeniul fiscal și IT.

sau Donează aici