SĂNĂTATE

Cum să tratezi hipertensiunea arterială cu ajutorul dietei

Hipertensiunea arterială se situează pe primul loc în lume ca factor de risc de deces și invaliditate. Dar ce se întâmplă dacă o avem deja?

Asociația Americană a Inimii, Colegiul American de Cardiologie și Centrele pentru Controlul și Prevenirea Bolilor recomandă, ca tratament de primă linie, modificarea stilului de viață. Dacă acest lucru nu funcționează, începeți să administrați pacientului un diuretic tiazidic, sau o pastilă de apă, și apoi continuați să adunați medicamente până când îi scădeți tensiunea arterială. De obicei, oamenii ajung să ia trei medicamente, deși cercetătorii experimentează cu patru medicamente deodată, iar unii oameni ajung să ia cinci.

De ce să nu trecem direct la medicamente? Ei bine, acestea nu tratează cauza de bază și pot provoca efecte secundare. Mai puțin de jumătate dintre pacienți rămân chiar și cu medicamentele de primă linie, poate din cauza efectelor adverse, cum ar fi disfuncția erectilă, oboseala și crampele musculare. Așadar, care sunt aceste schimbări recomandate în stilul de viață? Ei recomandă să se controleze greutatea, consumul de sare și alcool, să se facă exerciții fizice regulate și să se adopte un plan alimentar DASH.

Dieta DASH a fost descrisă ca fiind o dietă lactovegetariană, dar nu este așa. Ea pune accentul pe fructe și legume și pe lactate cu conținut scăzut de grăsimi, dar doar pe o reducere a cărnii. De ce nu vegetariană? Știm de zeci de ani că alimentele de origine animală sunt asociate în mod foarte semnificativ cu tensiunea arterială. De fapt, puteți lua vegetarieni, să le dați carne și să vedeți cum le crește imediat tensiunea arterială.

În lumea occidentală, așa cum a subliniat Asociația Americană a Inimii, singurii care ajung cu adevărat la un nivel atât de scăzut sunt vegetarienii stricți, care au aproximativ 110 peste 65 de ani. Așadar, când au creat dieta DASH, nu au fost oare conștienți de această cercetare de referință, realizată de Frank Sacks de la Harvard? Nu, erau conștienți. Președintele Comitetului de proiectare care a creat dieta DASH a fost Dr. Sacks. De fapt, dieta DASH a fost concepută în mod explicit cu obiectivul nr. 1 de a capta beneficiile unei diete vegetariene în ceea ce privește scăderea tensiunii arteriale, dar care să conțină suficiente produse de origine animală pentru a o face acceptabilă pentru publicul larg. De fapt, Sacks a constatat că, cu cât mai multe lactate consumau lactovegetarienii, cu atât mai mare era tensiunea lor arterială. Dar trebuiau să facă dieta acceptabilă. De atunci, cercetările au arătat că alimentele vegetale adăugate, nu schimbările în ulei, dulciuri sau lactate, par a fi componenta critică, așa că de ce să nu mâncăm pe bază de plante?

O meta-analiză recentă a arătat că dietele vegetariene sunt bune, dar dietele strict pe bază de plante pot fi mai bune. Dietele vegetariene, în general, conferă protecție împotriva bolilor cardiovasculare, a unor tipuri de cancer și a decesului, dar dietele complet vegetale, dietele vegane, par să ofere o protecție suplimentară pentru obezitate, hipertensiune, diabet de tip 2 și mortalitate prin boli de inimă. Pe baza unui studiu efectuat pe 89.000 de persoane, cei care au urmat o dietă fără carne au părut să-și reducă riscul de hipertensiune arterială cu 55%, dar cei care au mâncat fără carne, ouă și lactate au avut un risc cu 75% mai mic.

Dacă, totuși, aveți deja o dietă bazată pe alimente integrale din plante, fără alimente procesate, fără sare de masă, și tot nu atingeți 110 peste 70 de ani, există câteva alimente despre care s-a constatat recent că oferă o protecție suplimentară. Semințele de in măcinate, câteva linguri pe zi, au indus unul dintre cele mai puternice efecte antihipertensive obținute vreodată printr-o intervenție dietetică, de două până la trei ori mai puternic decât instituirea unui program de exerciții de rezistență aerobică.

Pepenele roșu pare să fie, de asemenea, extraordinar, dar ar trebui să mâncați cam două kilograme pe zi. Pare a fi genul meu de medicament, dar este greu de obținut pe tot parcursul anului. Vinul roșu poate ajuta, dar numai dacă a fost eliminat alcoolul. Legume crude sau gătite? Și răspunsul este ambele, deși crude ar putea funcționa mai bine. Fasolea, mazărea spartă, năutul și lintea pot ajuta puțin.

sursa articol: nutritionfacts.org

sursa foto: pexels.com