SĂNĂTATE

Nucile pot ajuta la prevenirea morții

„un consum crescut de nuci a fost asociat cu un risc redus de boli cronice majore, inclusiv boli de inimă și diabet”. Dar oare cei care mănâncă nuci trăiesc de fapt o viață mai lungă? „Studiile clinice au arătat” că nucile ajută la scăderea colesterolului și a oxidării și ne îmbunătățesc funcția arterială și nivelul de zahăr din sânge, dar se traduc toate acestea printr-o longevitate mai mare?

Cercetătorii de la Harvard „au examinat asocierea dintre consumul de nuci și mortalitatea… ulterioară” a peste o sută de mii de persoane, urmărite timp de zeci de ani. În acest timp, zeci de mii au murit, dar cei care au mâncat nuci în fiecare zi au trăit semnificativ mai mult. Consumatorii zilnici de nuci au avut mai puține decese cauzate de cancer, mai puține decese cauzate de boli de inimă și mai puține decese cauzate de boli respiratorii. Și, asta după ce au fost controlați alți factori legați de stilul de viață. Așadar, consumatorii de nuci au trăit semnificativ mai mult, indiferent dacă erau mai în vârstă sau mai tineri, grași sau slabi, dacă făceau mai multă mișcare sau dacă fumau, beau sau consumau alte alimente care pot afecta mortalitatea.

Dar, nucile sunt atât de pline de grăsimi. „Ar putea exista îngrijorarea că un consum frecvent de nuci poate duce la creșterea în greutate.” Cu toate acestea, nu asta au descoperit și, de fapt, alte studii au asociat consumul de nuci cu o talie mai subțire, o creștere mai mică în greutate și un risc mai mic de obezitate. Dacă te uiți la toate studiile puse cap la cap, e cam totuna. Dietele îmbogățite cu nuci nu par să afecteze deloc „greutatea corporală, indicele de masă corporală sau circumferința taliei”.

Doar pentru a avea o imagine, acesta este unul dintre cele mai recente studii de acest gen, în care subiecților li s-a spus să adauge fie zero, 70 sau 120 de fistic în dieta lor zilnică, ca o gustare de după-amiază, în fiecare zi, timp de trei luni, iar rezultatele au arătat astfel. Nici măcar nu se poate spune care linie este care – dacă nu mâncau nicio nucă sau dacă mâncau peste 100 pe zi. Prin urmare, se pare că încorporarea nucilor – în jur de una sau două mâini mici pe zi – ar fi recomandabilă pentru a asigura diverse beneficii pentru sănătate, fără riscul de creștere a greutății corporale. Și, ceea ce a fost plăcut la această analiză este că nu au existat legături aparente cu industria nucilor.

Cât de multe nuci trebuie să mergem? Nu prea mult. Doar câteva porții pe săptămână ar putea să ne mărească durata de viață și să scadă rata cancerului. Dar, se pare că trebuie să o ținem tot așa. În cadrul studiului PREDIMED, atunci când cei care consumau nuci de mult timp au fost sfătuiți să reducă consumul de nuci sau să aleagă uleiul de măsline extravirgin, în termen de cinci ani, se pare că au pierdut o mare parte din beneficiul longevității. Doar grupul care a început prin a mânca nuci și a continuat să mănânce cel puțin aceeași cantitate de nuci a avut un avantaj semnificativ de supraviețuire.

sursa articol:nutritionfacts.org

sursa foto: pexels.com