ECONOMIC

Volvo a demonstrat că fabricarea mașinilor electrice este cu 70% mai poluantă decât fabricarea mașinilor convenționale

Producătorul suedez a realizat un studiu prin care demonstrează că procesul de fabricație al modelului electric C40 Recharge produce cu 70% mai multe emisii decât echivalentul cu motor convențional XC40. Același studiu arată că amprenta de carbon este mai redusă în timp la varianta electrică.

Fabricarea versiunii electrice a lui XC40, numit C40 Recharge, produce cu 70% mai multe emisii de CO2 decât fabricarea modelului echivalent, cu motor termic. Se întâmplă după ce Volvo a semnat, în cadrul conferinței ONU pe tema schimbărilor climatice de la Glasgow, angajamentul de a renunța complet la combustibili fosili până în 2040, scrie auto-expert.md. 

În cadrul studiului au fost luate în considerare toate versiunile lui XC40. Cei de la Volvo au dat atenție extragerii de materii prime, procesului de fabricație, precum și alimentarea și rularea vehiculelor până la 200.000 de kilometri, borna la care se sfârșește ciclul de viață al mașinii.

Totodată, cei de la Volvo au analizat trei scenarii, prin care demonstrează amprenta de carbon redusă a modelului electric: utilizarea convențională a surselor de energie electrică, scenariul EU28 bazat pe combinația dintre energia electrică epuizabilă și cea regenerabilă, precum și folosirea exclusivă a resurselor de energie regenerabilă.

Pe baza primului scenariu, Volvo C40 Recharge va trebui să parcurgă aproape 110.000 de km până când amprenta de carbon este egală cu varianta cu motor termic. Ceea ce înseamnă o reducere de 15% a emisiilor pe durata de viață a mașinii.

sursa foto:exclusivauto.ro