PSIHOLOGIESĂNĂTATE

5 moduri de a te descurca cu oamenii care te stresează

Cele 5 strategii de coping pentru reducerea stresului interpersonal

1. Gândiți-vă la cât mai multe modalități de a vă schimba percepția asupra situației. În ceea ce cercetătorii de la Mainz U. numesc „inventivitatea reevaluării”, cu cât vă vin mai multe idei pentru a gestiona problemele, cu atât mai multe șanse veți putea să vă deconectați de la gândul că situația nu este gestionabilă. De exemplu, Zeier et al. enumeră astfel de strategii de reevaluare cognitivă, cum ar fi imaginarea a ceea ce este mai rău (și apoi depășirea acestuia), trivializarea situației, utilizarea optimismului și sublinierea aspectelor pozitive ale situației în ciuda amenințării.

2. Cerneți posibilitățile de reducere a stresului pe care le-ați generat. Nu toate metodele de coping vor funcționa cu toate persoanele sau în toate contextele. S-ar putea să puteți trivializa stresul reprezentat de o rudă care pur și simplu vă enervează, dar va fi mai puțin probabil să puteți trivializa stresul de a lucra pentru un șef exigent. În acest caz, veți dori să introduceți ceea ce cercetătorii germani numesc „eficacitatea reevaluării”. De exemplu, ați putea face față șefului cerând sfaturi sau idei de la colegii de muncă, cel puțin pentru sprijin emoțional.

3. Priviți persoana respectivă ca oferind o oportunitate de a vă dezvolta. Zeier et al. au descoperit că procesul de a experimenta stresul ar putea de fapt să-i ajute pe participanți să găsească strategii de adaptare mai imaginative. Constatările lor, bazate pe o intervenție realizată pe 165 de persoane (cu vârsta medie de 25 de ani) pe o perioadă de 2 săptămâni, au susținut ipoteza studiului conform căreia expunerea la stres poate fi benefică. În cuvintele lor: „Atunci când se confruntă cu greutățile zilnice, indivizii ar putea avea mai multe oportunități de a exersa reevaluarea cognitivă și, în consecință, să beneficieze de un repertoriu mai extins și de o implementare mai eficientă a gândurilor de reevaluare.”

4. Nu presupuneți că stresul prezent înseamnă stres viitor. Odată ce ați demonstrat că sunteți (a) capabil să vă gândiți la o varietate de strategii de adaptare și (b) că ați putea chiar beneficia de expunerea la o persoană stresantă, ar trebui să puteți avea mai multă încredere în abilitățile dumneavoastră de adaptare. Aceste cunoștințe vă pot ajuta să vă confruntați cu această persoană cu mai puțină teamă, deoarece veți ști că nu trebuie să vă trimită în prăpastie de fiecare dată când interacționați.

5. Vedeți-vă ca fiind rezilient. Pornind de la ultimul punct, considerând persoanele care vă stresează ca fiind surse de neplăceri controlabile, vă poate ajuta să căpătați o mai mare încredere generală în capacitatea dumneavoastră de a vă reveni din amenințări. Folosirea experiențelor cu ei ca oportunități de exersare pentru alți factori de stres, non-interpersonali, vă poate ajuta să vă extindeți abilitățile de a face față în general.

sursa articol:www.psychologytoday.com

sursa foto: pexels.com